Сьогодні Поплавський на всіх цифрових платформах - Instagram з 8,2 мільйона підписників, TikTok з 1,5М підписників. Кліпи "Український борщ", "Українські вареники" та "Сало" набрали 34 мільйони переглядів на YouTube. Його музика стає мостом, що з'єднує різні покоління, культури та країни.
Схоже, знаменитому співочому ректору одного з найпопулярніших університетів України Михайлу Поплавському дозволено все. І не тому, що вік (до речі, який він не приховує) або заслуги дають Михайлу Михайловичу таке право. Цю привабливу для багатьох привілегію він здобув роками наполегливого протистояння тому, що називають "загальноприйнятим". І, заробивши право бути самим собою, часто іронізуючи над тим, що нас оточує, як і над своєю особистістю, Михайло Поплавський тепер вільний робити те, що йому хочеться. Визнаємо, привілегія, доступна небагатьом. Правда, є одна поправка на 100-відсоткове вгадування запиту аудиторії – у Поплавського завжди був "нюх" на тренди.
По суті, якби Поплавського не було, Україні варто було б його вигадати і "запатентувати", як борщ, сало і вареники з вишнями. Як і кулінарні національні шедеври, він простий і разом з тим надзвичайно унікальний. Зрозуміло? Скоріше, ні.
Над феноменом Михайла Поплавського ще не одне десятиліття повинні розмірковувати. Сучасне покоління має можливість спостерігати розвиток співучого ректора, "відчувати його пульс" і думати, що буде далі. Можливо, через такий "бетменський" образ (до речі, у нього колись був такий у кліпі), Михайло Поплавський і викликає інтерес. Здавалося, ніхто вже не вірив у перетворення майстра, і тут, як пиріжки, "випікаються" трійка кліпів на хіти, які співають на весіллях вже років двадцять, і знову стопроцентне попадання в аудиторію. Совпадіння? Не думаю.
"Я вже в тому статусі і в тому віці, що нічого не боюся. Вже прийняли і мій вокал, і мої ексцентричні образи. Мені вже можна все! Особливо якщо це заради цілі — подарувати яскраві позитивні емоції, щоб люди подивилися відео, отримали задоволення і сказали: "Що це було?!". Я щасливий, що роблю щасливими інших. В Україні є свої бренди і тренди, своя історія, свій український шлях. Потрібно лише прикласти максимум зусиль, щоб про нас дізнався весь світ – це культурна дипломатія в дії!" – говорив Михайло Поплавський у 2021 році, і за три роки його аудиторія в соціальній мережі Instagram (четвертій за популярністю в Україні) зросла до 8,2 мільйона осіб. Більше лише у Президента України Володимира Зеленського.
Сьогодні Поплавський практично на всіх великих цифрових платформах: Instagram з 8,2 мільйона підписників, TikTok – 1,5М, YouTube, Facebook та інших. Розуміючи, що звичне телебачення більше не є ключовою медіа-платформою, він не тільки розширив свою присутність, але й врахував формати контенту, популярні у молодої аудиторії. Його YouTube-канал – це не просто кліпи, а результат продуманої роботи з сучасними технологіями.
0За словами керівника одного з популярних YouTube-каналів – володаря "срібної кнопки" Дар'ї Онищенко, платформа зацікавлена в просуванні виключно якісного контенту.
"Немає чогось одного, що робить відео вірусним на YouTube. Але головний інтерес YouTube полягає в тому, щоб глядач якомога довше залишався на платформі. Тобто в інтересах платформи просувати якісний контент. Оцінюючи кожне відео, YouTube дивиться на різні параметри. І в разі, якщо ці параметри краще конкурентів, він буде просувати найякісніше відео. Це залежить від того, скільки людей переглядає відео, наскільки довго його дивляться і як взаємодіють – "лайкають" чи коментують. Є ще безліч параметрів, які можуть вплинути на популярність відео, включаючи новизну або статус ведучого (героя)", – говорить Онищенко.
Кліп "Український борщ"
Новий сплеск інтересу до Михайла Поплавського припав на початок 2021 року. Тоді Поплавський, чітко вловлюючи настрої та бажання аудиторії, вирішив підбадьорити свій рейтинг "старими" хітами, давши друге дихання власним козирним композиціям, таким як "Український борщ", "Українські вареники" та "Сало".
Ця трійка за лічені місяці підняла його на найвищу сходинку "улюбленця" YouTube. Так, кліп "Борщ" взагалі злетів до 15 мільйонів переглядів, "Вареники" – 11 мільйонів, "Сало" набрав 7,9 мільйона переглядів.
1Як? На перший погляд може здатися, що справа лише в використанні VR та 3D-графіки, які співучий ректор використовував першим, створюючи кліпи. Однак суть набагато глибша: "Борщ" – це культурний код, зрозумілий кожному українцеві, а використання актуальних технологій робить його привабливим для молодої аудиторії.
Зокрема, технологія VR занурює глядача в події, створюючи ефект особистої присутності. Успіх кліпу став можливим завдяки поєднанню традиційного та сучасного, що надає відчуття приналежності до чогось знайомого і водночас нового.
2"Я роблю ставку на молодь. Моя головна місія – щоб молоді люди, підлітки знали, що українське – це круто. Сьогодні це боротьба за уми, за майбутнє України", – прокоментував Михайло Поплавський появу нового кліпу "Український борщ" на презентації.
Крім того, ця пісня Поплавського спровокувала бурхливі дискусії в мережі Інтернет, часто набираючи гострі форми, особливо між українцями та росіянами, які заявляли про своє "право" на борщ. Однак дослідження ЮНЕСКО поклало край посяганням росіян на привласнення кулінарної спадщини України.
Кліп "Сало"
Кліп "Сало" лише продовжив тему національної ідентичності. Він став популярним завдяки естетиці, основаній на поєднанні фольклору та сучасних візуальних ефектів. Крім того, такі роботи привертають увагу не лише української, але й зак